dag 3 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anne Jonge - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anne Jonge - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Juni 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Dag 3
Ik werd gelukkig weer gezond wakker en gelukkig maar, want die middag was het sportdag! Ik leerde de kinderen radslagen, handstanden en koprollen. Toen ik het voordeed keken ze me verbaasd aan alsof ze dat nog nooit gezien hadden. Eerst waren ze wat terughoudend, maar toen ze het probeerden bleken het echte talenten! Ze deden alles moeiteloos na. Ze zijn niet bang om te vallen, het zijn sterke kinderen. Soms vallen ze op hun hoofd en geven geen kick. Behalve als ze merken dat ze een kus of knuffel krijgen als ze vallen en huilen. Ze hebben echt behoefte aan liefde. Net magneetjes! Lieve magneetjes met allemaal een eigen verhaal. De kinderen leven nu in een fijne omgeving, alleen geen familie en de meesten hebben het hiervoor erg moeilijk gehad. Daarom is het zo belangrijk dat ze niet alleen elkaar, maar ook volwassenen om hen heen hebben. Daarom laten Kathy en John veel vrijwilligers komen. John en Kathy doen het echt geweldig trouwens. Ze helpen heel veel kinderen en ze hebben ook nog een kindertehuis in de stad. Ze gaan slim te werk, ze hebben veel sponsors in Amerika.
Het blijft alleen een feit dat weinig kinderen een echte toekomst zullen hebben, omdat ze allemaal aids hebben. Het is daarom dat Kathy en John ervoor zorgen dat elke dag een feestje is. En dat is het, een feestje om het leven te vieren! Ik vind het alleen wel een bitterzoet feestje.

• 30 Juni 2012 - 09:16

Thea Goosen:

Anne, wat geweldig dat je dit mee wil en mag maken! Wat een ervaring. Zouden we eigenlijk allemaal een tijdje moeten doen! Ik ga je volgen hoor, alle weken en wens je veel plezier, wijsheid en sterkte toe!

• 30 Juni 2012 - 10:08

Ellen En Hector :

Dag Anne, we volgen je verslagen met
    belangstelling en ná 3 dg heb je al zoveel nwe indrukken opgedaan en mensen ontmoet dat het lijkt of je er al weken bent.
    Fijn te lezen dat het je goed doet iets voor deze doelgroep van NHCC te betekenen en we vinden je kranig.
    Maar het natuurlijk nog maar het begin en doe het even wat kalmer
    aan, veel succes verder van alle
    bestuursleden van het DBKF
    Liefs, Ellen en Hector Loontjens

• 30 Juni 2012 - 13:33

Anne :

Hee Anne,

Hoorde van je opa en oma dat je naar Cambodja ging. Echt super leuk!! Ben jaloers...
    Leuk om je verhalen te kunnen lezen en ik denk dat je het wel leuk gaat hebben daar. Geniet van elk moment want voor je het weet is het voorbij.

Xxx

• 30 Juni 2012 - 13:35

Anne :

Hee Anne,

Xxx

• 30 Juni 2012 - 14:41

Ellen&hector:

heel fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Het is wel een heel andere wereld he? De kinderen zijn schatjes erg vrolijk en leergierig een fijne plek voor hun.
    Wil je Marlyn de hartelijke groeten doen van ons en bedanken voor haar brief ze is al eens bij ons thuis geweest maar dat zal ze wel verteld hebben. We blijven je met spanning volgen. Lieve grpoetjes

• 30 Juni 2012 - 16:58

Corina:

ahhhh, das lief, wel foto's maken als je de volgende keer weer gaat gymmen! xx

• 01 Juli 2012 - 07:54

Joyce De Jonge:

Wat lieffffff allemaal,
    met een dikke kus van tante Joyce ,ga zo door, we blijven je volgen!

• 01 Juli 2012 - 08:35

Rosita Voet:

Vol trots vertelden je pa en ma vrijdag over je eerste deel van je reis. Ben daarom vandaag eens op zoek gegaan op het internet naar jou verhalen. Jeetje wat heb jij al veel beleefd . Ga je zeker de komende tijd volgen. Geniet er maar van.

• 01 Juli 2012 - 15:58

Joyce:

He lieverd dank voor je berichtje, hier alles goed, beetje winderig en nat, misschien verlang je daar nu wel een beetje naar, in de warmte van Cambodja.
    We zien uit naar je verhalen, kijk steeds op de iPad of er al iets nieuws te lezen is!
    Opa en oma komen alweer bijna terug uit Italië en Ronald en Claar zijn onderweg!
    We horen elkaar weer wel hè? Veel liefs ome Jacques en tante joyce xxxxxx

• 01 Juli 2012 - 19:05

Marian:

Hoi Anne, En zijn er al talentjes ontdekt voor het turnen ????
    Goed voor jezelf zorgen hoor neem ook de tijd om te ontspannen en je eventjes de tijd gunnen om alles te verwerken wat je meemaakt.
    liefs Marian

• 01 Juli 2012 - 19:58

Ricolette:

Hoi anne,

Vandaag een beetje bijgelezen, ik liep gewoon alle verhalen achter! Een mooie ervaring, die niemand je afneemt!! Dit had ik ook moeten doen toen ik jonger was... ben gewoon jaloers! maar wie weet.... volg ik nog een keer jouw voetstappen! X

• 02 Juli 2012 - 16:49

Anouk :

Lieve An, wat super om zo op de hoogte te blijven van je avontuur daar! Wat een omschakeling met het leventje hier. Geniet van de bijzondere ervaring en we houden contact! Dikke kus Noek

• 03 Juli 2012 - 17:14

Ineke Poelman:

Hoi Anne
    Knap van je om dit te doen heel veel succes met je vrijwilligers werk en probeer er ook een beetje van te genieten. Groetjes Ineke Poelman

• 04 Juli 2012 - 06:15

Arco: