Vandaag! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anne Jonge - WaarBenJij.nu Vandaag! - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Anne Jonge - WaarBenJij.nu

Vandaag!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 Juli 2012 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag was het weer sportdag, in de felle zon. Met alle kinderen touwtje springen, voetballen, basketballen, touwtrekken en noem
Maar op. Ik weet niet hoeveel graden het was, maar het voelde aan als 100. De andere vrijwilligers komen vanuit Australië en die zijn wel wat gewend, maar Nederland is een heel ander verhaal. Bij 25 graden barst ik normaal al bijna uit elkaar, haha. En dan spring ik gauw in de zwemvijver ( wat een luxe ). Maar weetje, als je al die kinderen zo'n plezier ziet maken, terwijl ze geen papa en geen mama meer hebben en elke dag heel veel medicijnen moeten slikken omdat ze zo ziek zijn, dan stelt die hitte niets meer voor. Dan drink je nog een flesje water, smeert je flink in met zonnebrand en gaat mee touwtjespringen. Dit is niet alleen voor de kinderen, hiervan word ik zelf ook sterker!
Ik heb de was gedaan met de hand, buiten met de tuinslang. De kinderen moesten zo lachen, ik kon er helemaal niets van. Als ik een van hen was had ik waarschijnlijk gedacht: rare rijke mensen. Maar zij zijn alleen maar dankbaar dat we er zijn en hielpen me met de was.

  • 04 Juli 2012 - 11:26

    Joyce:

    Dat werd vast een heerlijk waterballet!
    Zo maak je van de was doen een feestje!
    Met die ervaring kun je straks bij mij de was ook komen doen! Liefs xxx

  • 04 Juli 2012 - 11:50

    Julia Grubben:

    Ah deze blog is al een stuk vrolijker dan vorige... Wat ontzettend heftig Anne, maar ZO stoer dat je dit doet!
    Heel veel succes & plezier nog :) liefs, Julia

  • 04 Juli 2012 - 13:34

    Jose Vette:

    Hallo Anne ,
    Geweldig zeg hoe je het daar doet en wat maak je veel mee!
    Ik ben gisteren een dagje met je moeder op stap geweest en heb je reisverslag van je excursie gehoord, wat indrukwekkend. Ook volgen we je op de computer, het is erg leuk om je verslagjes te lezen dikke bewondering voor je, deze ervaring pakt niemand meer van je af, Anne het ga je goed.
    groetjes Jose en familie

  • 04 Juli 2012 - 14:08

    Kristel:

    Hey kanjer!
    Je bent nog maar een weekje weg en zie hoeveel rijker je al bent geworden in je hart! Pas als je daar bent en al die dingen ziet, besef je pas echt hoe scheef en oneerlijk de wereld verdeeld is. Daar kan geen geschiedenis boek of tv programma tegen op. Volgens mij doe je het toppie daar, en geef je de kinderen alle liefde die je maar hebt! :)
    heel veel liefs (en een dubbele portie voor die kleintjes daar) Kristel

  • 04 Juli 2012 - 18:15

    Opa En Oma:

    Hallo lieve Anne.wat goed dat we zo met je kunnen leven en reizen.wij zijn heel trots op je.you can do it!,,We zijn dinsdag thuisgekomen en hebben bij je papa en mama je verslagen gelezen,super. Was je was lekker schoon met zoveel helpende handjes?.Lieverd kusjes en veel groetjes opa en oma. Zl dit nog wel wat keertjes doen. Oké

  • 04 Juli 2012 - 20:27

    Felies:

    Meis ik ben zoooooooo trots op je! En vind het zo leuk om te lezen dat je vandaag weer eens een leuk dagje had :)
    Dikke kus!

  • 05 Juli 2012 - 12:46

    Peter:

    Heel liefje ik blijf leuk vinden de dingen die je schrijft ik lees ze met plezier, ik mis je liefje maar dat wist je al

  • 06 Juli 2012 - 11:25

    Arco:

    ==>respect<==

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Phnom-Penh

Als vrijwilliger naar Cambodja

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2012

3 augustus 2012

29 Juli 2012

Indrukken van de afgelopen week

28 Juli 2012

update!

22 Juli 2012

gelukkig zijn

20 Juli 2012

20 juli 2012
Anne

Spannend hoor.. 26 juni vertrek ik richting Cambodja!

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 19436

Voorgaande reizen:

26 Juni 2012 - 07 Augustus 2012

Als vrijwilliger naar Cambodja

Landen bezocht: